نوشته شده توسط : اینفورتکس

کمبود آهن در بین افراد جامعه ما به ویژه زنان و دختران به علل مختلفی است که مهمترین آن به عدم رعایت درست تغذیه برمی گردد. افراد زیادی به گمان آنکه مواد غذایی حاوی آهن مصرف می کنند، خود را مصون از عوارض کمبود این ماده مهم می پندارند اما به دلیل ناآگاهی آیرون پلاس و یا عدم رعایت در زمان مصرف مواد غذایی حاوی آهن و یا موادی قبل و بعد از آنها که می تواند اثر آهن را خنثی کند، عده زیادی با مشکل کمبود آهن روبرو هستند. 

در این راستا مصرف قرص آهن به عنوان یک راه جایگزین و البته بسیار راحت تر از تهیه مواد آهن دار، در سال های اخیر در زندگی مردم شایع است. 

* اهمیت وجود آهن در غذا

کم خونی وضعیتی است که در آن تعداد یا اندازه گلبول های قرمز و مقدار هموگلوبین موجود در خون کاهش یافته و تبادل اکسیژن و دی اکسیدکربن بین خون و سلول‌ها دچار اختلال می‌شود.

 

از علل ایجادکننده کم خونی می‌توان به کمبودهای تغذیه‌ای، خونریزی، ناهنجاری‌های ژنتیکی، بیماری‌های مزمن و مسمومیت‌های دارویی اشاره کرد.

 

برای درمان کم‌خونی بهتر است از منابع آهن از قبیل گوشت و تخم مرغ، غلات، سبزیجات و میوه‌ها استفاده شود و در این میان مصرف قرص آهن و ویتامین C نیز توصیه می‌شود.

در مجموع حدود چهار گرم آهن در کل بدن وجود دارد که نیمی از آهن، یعنی دو گرم در ساختمان هموگلوبین و میوگلوبین که مواد تشکیل‌دهنده گلبول‌های قرمز و عضلات است، به کار رفته و بقیه آن در کبد و دیگر اندام‌ها ذخیره شده‌ است.

 

در حالت عادی، یعنی تا زمانی که خونریزی وجود ندارد، بدن نیازمند مصرف مواد حاوی آهن کمی است.

 

* علایم کم خونی فقر آهن

از علایم کم خونی فقر آهن رنگ پریدگی پوست، خستگی زودرس، سرگیجه و سردرد، خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پاها و حالت تهوع از علائم کم خونی است که در کم خونی های شدید گود شدن روی ناخن هم مشاهده می‌شود.

 

میزان نیاز خانم ها به قرص آهن

خانم‌ها در سنین ۱۵ تا ۵۰ سالگی به دلیل خونریزی‌های ماهانه، مستعد کم شدن آهن بدن هستند

 

اگر فرض کنیم یک خانم به طور متوسط ۸۰ سی‌سی خون را در یک سیکل ماهانه از دست بدهد، این میزان خون معادل حدود ۵۰ میلی‌گرم آهن است که باعث می‌شود نیاز او دو برابر فردی شود که خونریزی ماهانه ندارد.

 

به این ترتیب این دسته از خانم‌ها نیازمند مصرف غذاهای حاوی آهن بیشتری هستند. این غذاها شامل جگر سیاه، قلوه و نیز گوشت‌های قرمز می‌شود. البته سبزیجاتی مثل جعفری، عدس و اسفناج نیز حاوی آهن است که چندان قابل توجه نیست.

کمبود آهن در دوران بارداری می تواند منجر به زایمان زودرس شود. مکمل‌های آهن می‌تواند برای افرادی که از طریق رژیم غذایی قادر به دریافت آهن نیستند مناسب باشد.

 

* عوارض کمبود آهن

نداشتن آهن کافی در رژیم غذایی می‌تواند سطح انرژی بدن را کاهش دهد. همانطور که می‌دانید آهن، اکسیژن مورد نیاز را به عضلات و مغز حمل می‌کند و برای عملکرد ذهنی و فیزیکی ضروری است. کمبود سطح آهن منجر به کمبود تمرکز، افزایش تحریک پذیری و کاهش استقامت می‌شود.

 

* عوارض قرص آهن

مصرف خودسرانه قرص آهن باعث بروز مشکلاتی همچون نارسایی کبد و تیرگی پوست شده و به علت رسوب آهن در خون ممکن است در مواردی مشکلات مغزی و عصبی را ایجاد کند.

 

در موارد شدید، مصرف بیش از حد آهن می‌تواند به نقص عضو، کما، تشنج و حتی مرگ منجر شود. به همین خاطر دور نگه داشتن مکمل آهن از دسترس کودکان به منظور کاهش خطر ابتلا به مصرف بیش از حد کشنده ضروری است.

 

آهن نقش کلیدی در استرس اکسیداتیو و آسیب‌های پوستی بازی می‌کند. مصرف اضافی آهن می‌تواند باعث تشکیل رسوب آهن در پوست گردد.

 

عوارض قرص آهن در یک جمله رساندن اسیب به کبد و معده است. برای درمان کم خونی بهتر است به سراغ خوراکی های رفع کم خونی برویم تا راههای شیمیایی و پرعارضه.

 

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه آب آهن تاب در رفع کم خونی موثر است, گفت: مصرف بیش از حد قرص های شیمیایی آهن به کبد و معده آسیب وارد می کند, استفاده زیاد از قرص آهن ممکن است, لکه هایی در صورت ایجاد کند.

 

یک متخصص طب سنتی در پاسخ به پرسشی که کم خونی را چگونه بدون مصرف قرص می توان برطرف کرد؟ اظهارکرد:باید دید کم خونی در چه سطحی است.

 

استفاده از سبوس برنج یا سبوس گندم در غذا به رفع کم خونی کمک می کند

 

به گفته وی اما استفاده از سبوس برنج یا سبوس گندم در غذا به رفع کم خونی کمک می کند. استفاده از شیره انگور روزی 4 تا 5 بار یا مصرف سرکه شیره؛ که اگر فرد مشکل معده نداشته باشد نسبت سرکه به شیره انگور یک به 10 باید باشد.

 

رژیم سیب و عسل نیز در رفع کم خونی مفید است.



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اینفورتکس

امروزه مشکل چاقی به یکی از معضل های سلامتی افراد تبدیل شده است. بسیاری از بیماری ها مانند کبد چرب، دیابت، درد مفاصل، فشار خون، تنگی نفس و برخی از نارسایی های گوارشی رابطه مستقیمی با چاقی دارند. تناسب اندام و داشتن وزن ایده آل علاوه بر جذابیت ظاهری و ایجاد حس اعتماد بنفس در فرد، شانس ابتلا به برخی بیماری ها نظیر مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات کبدی و فشار خون را کاهش می دهد.

 

نکته مهم در کاهش وزن، استفاده از روش های کم خطر و بدون ضرر و عوارض جانبی است. بنابراین بهتر است جهت رسیدن به وزن ایده آل، تغذیه ی مناسب و استفاده از مکمل های بی خطر و موثر گیاهی را مدنظر قرار داد. داروها و مکمل های گیاهی نه تنها برای بدن خطری ایجاد نمی کنند، بلکه مصرف مداوم آن ها باعث چربی سوزی و منظم شدن سوخت و ساز بدن می شود.

 

در این مقاله به معرفی بهترین قرص ها و کپسول های قرص لاغری بدون عوارض در ایران و بررسی ترکیبات گیاهی سازنده آن ها خواهیم پرداخت. این قرص های لاغری علاوه بر تاثیر بسزا در کاهش وزن، افزایش چربی سوزی و ایجاد لاغری، بدون عوارض جانبی هستند و می توان با خیال راحت به صورت مستمر از آن ها استفاده کرد.

کپسول اسلیم فول، فرآورده ای کاملا گیاهی و ساخته شده توسط شرکت سبز دارو می باشد. این محصول از جلبک دریایی، پودر سرکه سیب، کروم غذایی و پودر چای سبز تشکیل شده است و حاوی ویتامین B6 و کلسیم پیروات می باشد. ترکیبات گیاهی این کپسول لاغری، سببِ کاهش چربی های بدن و تسریع کاهش وزن می گردد. در ادامه به بررسی مواد تشکیل دهنده ی کپسول اسلیم فول می پردازیم.

 

ترکیبات موجود در کپسول اسلیم فول

✅ جلبک دریایی از مهم ترین ترکیبات موجود در کپسول اسلیم فول می باشد. ید، مهم ترین عنصر برای حفظ سلامت غده ی تیرویید می باشد. سلامت غده ی تیرویید در سلامت بدن و تناسب اندام نقش مهمی را ایفا می کند. یکی از مواد خوراکی که شامل مقدار قابل توجهی از عنصر ید می باشد جلبک دریایی است. از دیگر خواص جلبک دریایی در کاهش وزن، افزایش استقامت بدن می باشد و همین امر سبب مصرف بیشتر انرژی در بدن می گردد.

 

✅ پودر سرکه سیب حاوی پتاسیم می باشد. این عنصر از تجمع آب اضافی در بدن جلوگیری می نماید. سرکه سیب سبب چربی سوزی می گردد. مصرف متعادل از سرکه سیب نقش مهمی در بهبود گوارش و هضم غذا دارد.

 

✅ پودر چای سبز از دیگر ترکیبات موجود در کپسول اسلیم فول است. این گیاه ارزشمند، با دارا بودن ترکیبات فنلی و کافئین، سبب افزایش سوخت و ساز بدن می گردد. از این رو چای سبز نقش مهمی در کاهش چربی خون یا همان کلسترول ایفا می کند. این گیاه، شامل مقدار زیادی ترکیبات آنتی اکسیدان، همانند فیتوکمیکال و کاتچین می باشد. این دو ترکیب، دارای خواص ضد سرطانی می باشند.

 

✅ از دیگر ترکیبات موجود در کپسول اسلیم فول می توان به کروم غذایی اشاره کرد. این ماده با سوزاندن قند ها در بدن، موجب کاهش میل به شیرینی جات می گردد. مصرف روزانه ی این ترکیب، بر بهبود عملکرد انسولین نقش بسیار مهمی دارد.

 

✅ ویتامین B6 از مهم ترین ویتامین ها برای کنترل سطح قند خون یا همان گلوکز خون می باشد. این ویتامین در واکنش های مربوط به هموگلوبین و ترشحات غدد آدرنال (که ترشح کننده هورمون آدرنالین می باشد) وجود دارد و سببِ تنظیم سوخت و ساز بدن می گردد.

 

✅ کلسیم پیروات از دیگر مواد تشکیل دهنده ی فرآورده ی گیاهی کپسول اسلیم فول می باشد. این ترکیب به فرآیند کاهش وزن تا ۳۷ درصد سرعت می بخشد و موجب کاهش ۴۸ درصدی جذب چربی توسط بدن می شود.



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اینفورتکس

عوامل موثر در تخریب غضروف‌ها

شایع‌ترین عامل این مشکل به شیوه زندگی ما مربوط است. کپسول مفاصل آراپیس تغذیه، وزن مناسب و میزان فعالیت‌های بدنی نقش مهمی در سلامت غضروف‌ها دارد. کپسول مفاصل کم‌تحرکی باعث آسیب غضروف‌ها می‌شود، زیرا یکی از عواملی که غضروف‌ها و به‌طور کلی مفاصل را قوی نگه می‌دارد عضلات قوی است. این عضلات با ورزش‌های مناسبی مانند پیاده‌روی، شنا و... تقویت می‌شود. بی‌تحرکی باعث ضعف عضلات اطراف قرص آراپیس مفصل می‌شود و غضروف‌ها را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

مفصل به محلی گفته می شود که دو یا چند استخوان بهم می رسند. کپسول مفاصل آراپیس همه ی مفصل ها حرکت نمی کنند و دسته های مختلفی از مفصل ها بافت های متفاوتی دارند. بافت و ساختار کپسول مفاصل یک مفصل نشان دهنده ی ویژگی های آن مفصل خواهد بود که شامل قابلیت تحرک، استحکام(ثبات) و قدرت است.

مفاصل را به راحتی می توان با توجه به بافت حاضر در آن ها، دسته بندی کرد. با استفاده از این روش ما میتوانیم تمامی انواع مفاصل را به فیبروزی، غضروفی و سینوویال تقسیم کنیم.

این مفاصل در زایمان از اهمیت بالایی برخوردارند. در حین زایمان این مفاصل به یکدیگر متصل نشده اند که باعث می شوند جمجمه به هنگام عبور از کانال زایمانی تغییر شکل دهد.

نوعی مفصل است که در آن فضای مفصلی از مایع مفصلی پر شده است. این مفصل ها کاملا محرک(دیارتوزیس) هستند و اصلی ترین گروه تشکیلی دهنده ی مفاصل قرص آراپیس بدن هستند. این مفاصل امکان حرکت در دامنه ی زیادی را دارند که با توجه به آرایش و کنار هم قرار گرفتن سطوح، لیگامان های حمایتی و عضلات می توان این دامنه ی حرکتی زیاد را توضیح داد.

مفاصل محوری اجازه ی حرکت چرخشی(روتیشن) را می دهد. یک زائده ی استخوانی گرد در داخل یک سوکت استخوانی-لیگامانی قرار میگرد. مثال ها شامل مفصل کپسول مفاصل آتلانتو آکسیال و مفصل پروگزیمال رادیواولنار می شود.

بافت غضروف از جهات گفته شده بسیار شبیه بافت استخوان است ولی بر خلاف استخوان املاح کلسیم در ماده بین استخوانی رسوب نمیکند و به همین خاطر این بافت بسیار قابل ارتجاع و تغییر شکل پذیر است.

تفاوت دیگر غضروف با استخوان در نحوه تغذیه کپسول مفاصل سلول های آن است. غضروف عروق و اعصاب ندارد ولی پوشش بسیار ظریفی به نام پری کندریوم Perichondrium سطح غضروف را میپوشاند که رگ خونی دارد.

به علت عدم موجود رگ های خونی درون بافت غضروفی روش تغذیه آن با استخوان متفاوت است. در داخل مفاصلی که غضروف دارند مایعی بنام مایع مفصلی یا قرص آراپیس مایع سینوویال Synovial fluid وجود دارد که سرشار از اکسیژن و مواد غذایی است.

اکسیژن و مواد غذایی کپسول مفاصل آراپیس از راه این مایع سینوویال و همچنین از راه پری کندریوم از طریق پدیده انتشار یا قرص آراپیس دیفوزیون Diffusion به ماده بین سلولی منشر شده و در دسترس سلول های کندروسیت قرار میگیرد.

انواع مفصل ها را همچنان می توان با توجه به اینکه زیاد حرکت می کنند، کم حرکت می کنند و یا حرکتی ندارند هم تقسیم کرد. در این مقاله دسته بندی ها را با کپسول مفاصل روش اول توضیح قرص آراپیس خواهیم داد، اما کپسول مفاصل آراپیس همچنین اشاره هایی خواهیم داشت که متعلق به کدام یک از دسته بندی های حرکتی هم هستند.

در این نوع غضروف فیبریل ها در ماده غضروفی در زیر میکروسکوپ دیده نمیشوند و بنابراین ماده بین سلولی غضروف بصورت یکدست و شفاف است. غضروفی که در انتهاهای استخوان ها و در مفاصل بدن قرار دارد از این نوع است. غضروف حنجره و غضروفی که در تیغه وسطی قرص آراپیس بینی قرار دارد هم از نوع غضروف کپسول مفاصل هیالن یا شفاف است.



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اینفورتکس

اسکلت ما به ارکستری بزرگ می‌ماند؛ دستگاهی پیچیده و در عین حال با نظم و هماهنگی مثال‌زدنی. اسکلت ما از 206 قطعه استخوان مفصل‌دار تشکیل شده که با هزاران رباط، تاندون، عضله و غضروف حمایت می‌شود.

یکی دیگر از اسید آمینه‌های مورد نیاز غضروف‌ها گلوکزامین است. این اسید آمینه منابع غذایی متنوعی ندارد. میگو جزو غذاهای دارای این اسید آمینه است، اما به دلیل داشتن کلسترول بالا مصرف زیاد آن به افرادی که دارای سابقه ژنتیکی و خانوادگی فشار خون و چربی خون بالا هستند توصیه نمی‌شود.

غضروف‌ها فضای بین استخوان‌ها را پوشانده‌اند درد مفاصل و مانند کمک‌فنر خودرو باعث حرکت درست استخوان‌ها و مانع از ساییدگی آنها می‌شود. متاسفانه این غضروف‌ها در اثر افزایش سن، بی‌تحرکی یا ورزش‌های سنگین و... دچار آسیب می‌شود و مشکلاتی به بار می‌آورد تا حدی که امروز بین جوان‌ها و سالمندان، افرادی را می‌بینیم که از درد مفاصل، بخصوص زانوها، شکایت دارند و دنبال درمان‌هایی مانند تزریق ژل هستند. متخصصان، پیشگیری از ساییدگی این بخش آسیب‌پذیر را بهتر از درمان می‌دانند. در این میان تغذیه درست در حفظ سلامت غضروف‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

برای تقویت و ترمیم مشکلات غضروف‌ها، نیاز زیادی به ویتامین C وجود دارد. این ویتامین نقش مهمی در تشکیل کلاژن و پروتئوگلیکان یا ترکیبات اصلی غضروف‌ها دارد. نیاز ویتامین C روزانه 70 یا 80 میلی‌گرم است، اما اگر می‌خواهیم این ویتامین نقش موثرتری در سلامت غضروف‌ها داشته باشد، باید این میزان را سه برابر کرد؛ یعنی روزانه حدود 200 میلی‌گرم. رادیکال‌های آزاد نقش مهمی در تخریب غضروف‌ها دارند و خواص آنتی‌اکسیدانی این ویتامین مانع از آسیب‌های آنها می‌شود. می‌توان از توت‌فرنگی، انواع فلفل‌ها، مرکبات، کیوی، سبزیجات برگ سبز، گوجه‌فرنگی، گل‌کلم و آناناس به عنوان منابع غذایی خوب ویتامین C نام برد.

عوامل موثر در تخریب غضروف‌ها

شایع‌ترین عامل این مشکل به شیوه زندگی ما مربوط است. تغذیه، وزن مناسب و میزان فعالیت‌های بدنی نقش مهمی در سلامت غضروف‌ها دارد. کم‌تحرکی باعث آسیب غضروف‌ها می‌شود، زیرا یکی از عواملی که غضروف‌ها و به‌طور کلی مفاصل را قوی نگه می‌دارد عضلات قوی است. این عضلات با ورزش‌های مناسبی مانند پیاده‌روی، شنا و... تقویت می‌شود. بی‌تحرکی باعث ضعف عضلات اطراف مفصل می‌شود و غضروف‌ها را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

سویا ترکیبات مفیدی برای سلامت غضروف‌ها دارد. سویا به دلیل دارا بودن فیتواستروژن‌ها، نقش آنتی‌اکسیدانی دارد و یکی از محافظ‌های خوب غضروف‌ها و مفاصل است. توصیه می‌شود ســــویا و مشتقات آن مانند توفو (پنیر سویا)، شیر سویا یا آجیل سویا (صد گرم) به‌طور روزانه مصرف شود. البته بهتر است حواس‌تان به نمک زیاد موجود در آجیل سویا یا همان سویاهای بوداده باشد و از انواع کم‌نمک آن استفاده کنید.

بعضی ورزش‌ها نیز ممکن است باعث آسیب غضروف‌ها شود. در دهه‌های گذشته نوع رژیم غذایی افراد به سمت مصرف بیشتر اسیدهای چرب ترانس و فست‌فودها رفته است. به جرأت می‌توان گفت اضافه‌وزن و چاقی ناشی از مصرف این مواد غذایی، یکی از عوامل مهم آسیب به غضروف‌ها ست​ که یکی از شایع‌ترین آنها استئوآرتریت یا همان آرتروز است.

ژلاتین

ژلاتین نیز حاوی پروتئین ضعیفی است. درست است بین مردم رایج شده مصرف ژله برای غضروف‌ها مفید است، اما در منابع علمی شواهدی دال بر تاثیر آنچنانی ژلاتین بر غضروف‌ها وجود ندارد. البته منظور رد خواص ژلاتین نیست و مصرف آن بخصوص به بچه‌ها توصیه می‌شود. اما این باور که برای تقویت مفاصل و محافظت از غضروف‌ها باید هر روز ژله مصرف شود پایه علمی ندارد.

حبوبات حاوی پروتئین، کلسیم، فولات، آهن، ویتامین‌های گروه B و اسید آمینه‌های ضروری هستند. در بین این مواد غذایی، لوبیاها شامل لوبیا قرمز و سفید اثر فوق‌العاده‌ای داشته و در حفظ سلامت مفاصل و غضروف‌ها موثرند.

در اینجا نگاهی داریم به مهم ترین مواد غذایی محافظ غضروف​ها.

پاچه، آب قلم و پای مرغ

شایع است آب قلم، پاچه یا پای مرغ غضروف‌ساز است، اما این باورها نادرست بوده و این مواد غضروف را ترمیم نمی‌کند. پاچه حاوی ژلاتین است، اما پروتئین آن جزو پروتئین‌های قوی محسوب نمی‌شود؛ حتی پروتئین آن از پروتئین موجود در مرغ و ماهی نیز کمتر است. اما در عوض حاوی اسیدهای چرب اشباع و اسیداوریک است که بخصوص در سن بالا مشکل‌زاست. درست است که غضروف حاوی کندرویتین است، به همین دلیل غضروف گاو تا حدی ممکن است مفید باشد، اما در واقع هیچ یافته علمی درباره غضروف‌ساز بودن پاچه، قلم و پای مرغ وجود ندارد. البته اگر فردی اسیداوریک، اضافه وزن و چربی بالایی ندارد، می‌تواند ماهی یک بار پاچه مصرف کند.

بامیه سرشار از ویتامین C،A و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، پتاسیم و... است. این میوه خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. بامیه حالت قلیایی بدن را بالا می‌برد و خواص ضدالتهابی دارد؛ در نتیجه برای حفاظت از غضروف‌ها و کاهش التهاب مفاصل موثر است و مصرف آن توصیه می‌شود.

بروکلی یکی از شاهکارهای غذایی است که برای مقابله با آرتروز مفید است. در بررسی‌های علمی مشخص شده بروکلی به دلیل دارابودن ترکیبات گوگردی مانند سولفورفان‌ها مانع از ساییدگی غضروف‌ها می‌شود. از این گذشته، این سبزی پرخاصیت از ترشح مواد التهاب‌زا پیشگیری می‌کند. بروکلی منبع خوب اسید فولیک است و تمام ترکیبات آن جزو ترکیبات حفاظت‌کننده غضروف‌ها است. به‌طور کلی خانواده کلم‌ها حاوی کلسیم است و برای سلامت مفاصل توصیه می‌شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اینفورتکس

اگر دچار درد مفصل، سفتي در زانو، قوزک پا، شانه، آرنج يا هر قسمت ديگر از بدن هستيد، مي توانيد از موادغذايي زير استفاده کنيد. اين ميوه حاوي نوعي آنتي اکسيدان قوي کپسول آراپیس است و به توليد ترکيب مهم غضروف ساز به نام کلاژن کمک مي کند. توجه داشته باشيد، بيشتر ميزان اين ماده در پوست سيب است.

ميوه و سبزي هاي غني از ويتامين C

علاوه بر تقويت سيستم ايمني، ويتامين C براي مفصل هاي متورم و دردناک نيز مفيد است. اين آنتي اکسيدان قوي از سلول ها و بافت ها در برابر آسيب ديدگي بيشتر محافظت و کمک مي کند تا التهاب بدن رفع شود. خرید اینترنتی قرص آراپیس منابع عالي ويتامين C، فلفل دلمه اي زرد، کيوي، پرتقال، ليمو ترش، ميوه هاي توتي و سبزيجات برگ سبز پررنگ است.

پياز و سير

هر دو غني از سولفوراست که التهاب را کاهش مي دهد. علاوه بر آن سير و پياز، سديم خون را تنظيم مي کند.

ميزان بالاي اسيد چرب امگا۳ در اين روغن التهاب کپسول آراپیس را کاهش و روند ترميم و توليد غضروف را افزايش مي دهد. براي حفظ سلامت مفصل ها و سيستم قلبي عروقي روزي يک تا ۲ قاشق غذاخوري روغن زيتون مصرف کنيد.

اين روغن نيز سرعت توليد و درمان غضروف را افزايش مي دهد. با ماساژ دادن آرام و ماليدن کمي روغن ولرم روي مفصل هاي متورم مي توان درد، ورم و سفتي آن را برطرف کرد.

با مد نظر قرار دادن برخی روش‌ها و درمان‌های خانگی می‌توانید از بهبود شرایط و تقویت غضروف‌ها و رباط‌ها اطمینان حاصل کنید. اما پیش از معرفی آن‌ها اندکی آشنایی بیشتر با این بافت‌ها اهمیت دارد.

تقویت غضروف‌ها و رباط‌ها به روشی خرید اینترنتی کپسول مفاصل آراپیس طبیعی

درمان ها، دستورالعمل‌ها و مواد غذایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود می‌توانند به تقویت غضروف‌ها و رباط‌ها کمک کنند.

افزون بر این، در مواردی که شما با آسیب قیمت کپسول مفاصل دیدگی مواجه شده اید، آن‌ها می‌توانند روند ریکاوری را بهبود ببخشند.

اگر در پی تقویت غضروف‌ها و رباط‌ها خود هستید، افزودن مواد غذایی لزج به رژیم غذایی که از نظر ظاهری شبیه به غضروف و رباط هستند، ایده خوبی است. کپسول گیاهی اراپیس یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه ژلاتین است.

ژلاتین سرشار از کلاژن است که مسئولیت فروش کپسول آراپیس ترمیم بافت ها، استخوان ها، تاندون‌ها و ... را بر عهده دارد. ژلاتین ۱۰ اسید آمینه ضروری را ارائه می‌کند، در شرایطی که هیچ گونه چربی یا کلسترولی به بدن شما افزوده نمی‌شود.

همچنین، ژلاتین را می‌توانید با میوه‌ها ترکیب کرده و با عطر و طعم‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید، اگرچه بهتر است همواره نمونه‌های فاقد رنگ‌های مصنوعی را انتخاب کرد. در ادامه دستورالعملی ساده برای استفاده هرچه بیشتر از ژلاتین ارائه شده است.

ماست

این محصول لبنی که به واسطه تخمیر باکتریایی قرص آراپیس شیر تولید می‌شود می‌تواند در برطرف کردن مشکلاتی که در غضروف یا رباط شکل گرفته اند کمک حال شما باشد.

ماست یکی از مواد غذایی اصلی در بسیاری از کشور‌های فروش کپسول آراپیس جهان است، که حاوی باکتری‌های مفید برای بدن انسان بوده و نیازی به بیان این نکته نیست عوارض قرص آراپیس که منبع خوبی برای کلسیم نیز محسوب می‌شود، که برای بهبود سلامت استخوانی یکی از مواد مغذی اصلی است.



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 دی 1398 | نظرات ()